vrijdag 11 april 2014

Tag: Little Reasons To Smile.

Het is weer tijd voor een Tag! Ik vond deze originele Tag op de blog van Tedje . Het is de bedoeling dat je foto's zoekt op het tumblr account: Little Reasons To Smile. En dat je dan foto's uitkiest die bij je passen en daar iets over vertelt. Ik heb even op Tumblr gekeken en ik werd meteen hartstikke vrolijk bij het eerst plaatje waar ik mezelf in herkende. Ik heb deze Tag al veel vaker gezien maar nooit echt gelezen wat het inhield. Let's do this.


Ik ben dol op nagellak en helemaal op de zomerkleurtjes. Word ik vrolijk van.


Do I need to say more? Eindelijk blijft het 's avonds langer ligt en komt de wereld weer een beetje tot leven. Ik ben echt een lente- en zomermens. Herfst gaat dan nog. Maar de winter..? Nee, het liefst hield ik een winterslaap en werd ik alleen even voor de feestdagen wakker.


Ik bedoel niet zo zeer een liefje alleen voor de zomer. Maar het is wel heel fijn om in de zomer een vriendje te hebben. Samen naar het strand, fietsen, ijsje of snackje halen.. Als ik zou moeten kiezen tussen in de winter een vriendje hebben of in de zomer.. Dan wist ik het wel! (Het liefst het hele jaar door natuurlijk, haha.)


Watermeloen is lekker. Ik vind Meloen net ietsje lekkerder dan watermeloen. Maar in de zomer kan het heerlijk zijn. Alleen de pitten.. Ik vind pitten sowieso over een nadeel in. Heel irritant als je een sappig stuk fruit aan het eten bent en dan opeens.. Bijt je net op zo'n pit. Dat verpest het hele moment.


Dit is echt gewoon perfect. Nu ik aan die smaak denk begin ik gewoon te watertanden.




Dit is op zich best raar dat ik deze foto post. Want ik ben niet een extreem hondenmens. Maar laatst was ik een keer ergens waar ook een puppy was. En toen hij lag te slapen, het bracht gewoon iets rustgevends over mee heen. En dat is best bijzonder, aangezien niet veel dingen voor mij echt rustgevend werken.


Ik vind pastelkleuren heel mooi. Niet te fel, niet te donker. Precies goed. Ik krijg er een gelukkig gevoel bij. Ik weet ook niet waarom. Ze hebben iets girly's en prinses- achtigs. En dat past wel bij me.


Soms word ik wakker en dan heb ik gewoon zin in de dag en wat ik allemaal moet en ga doen. En dat is een heel prettig gevoel.


Ik ben gek op zulke zure snoepjes. Ook hier ga ik van watertanden. Ik kan echt zo'n gelukkig gevoel hebben als ik deze snoepjes eet. Ik wist niet dat andere mensen hier ook intens blij van konden worden. Maar blijkbaar wel anders stop het niet op die Tumblr.


Misschien ga ik daarom ook wel graag met kinderen om. Kinderen kunnen dingen zo simpel zien en meestal ook heel mooi. Ze zijn zich niet bewust van de kwade dingen in de wereld en genieten optimaal van het mooie. Soms verlang ik wel een beetje terug naar die tijd. Want in principe zouden wij soms een voorbeeld aan ze kunnen nemen. Gewoon niet denken. En doen wat je leuk vind. Het optimale uit een dag halen. De wereld lijkt zoveel mooier en eindelozer door de ogen van een kind.

Dat lijkt me wel een geschikt moment om een eind te maken aan dit artikel. Kijk zo nu en dan eens door de ogen van een kind. Dat is voor iedereen goed, denk ik. Ik vond deze Tag heel leuk om te maken en ik ga ook zeker een keer een deel 2 maken. Ik snapte eerst niet waarom Tedje twee zulke Tags heeft gemaakt, maar nu snap ik het. Er zijn zoveel mooie plaatjes op die Tumblr.. Je kunt wel eeuwig doorgaan. Maar nu zet ik toch echt een punt achter dit artikel. Ik ben wel vrolijker geworden door het schrijven van dit artikel en ben me even bewust geraakt van de kleine leuke dingen die ik een beetje was vergeten. Want wat zijn er veel kleine leuke dingen. Het is echt een aanrader om een keer op die Tumblr te kijken. Ik zal wel even een linkje plaatsen. Je wordt er heerlijk vrolijk van en het zijn zulke mooie foto's.


Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten