woensdag 23 juli 2014

Personal: Let's talk about Disney



Heey allemaal! Vandaag ga ik met jullie kletsen over één van mijn favoriete onderwerpen. Namelijk: De wereld van Disney. Ik ben gek op Disney. Ik spaar Disneyspulletjes en films, wil met mijn verjaardag een Disney- party houden en luister dagelijks Disneymuziek. Dat ik Disney- fan ben betekent niet dat ik met een roze bril op naar Disney kijk. Vandaag ga ik mijn mening geven over personages in Disney- films. Geen tag. Nee, een zeer kritische keuring.


Sneeuwwitje
Dit personage is mijn favoriete Disneyprinses. Ze is altijd aardig, heeft een hart van goed en lijkt altijd vrolijk te zijn. Ik vind haar geweldig. Het enige wat ik jammer vind is dat in de oudste Disneyfilms de prinsessen niet zoveel diepgang hebben. Ze zingen en dansen, vallen om en worden wakker gekust. Om het eventjes heel plat te zeggen. Als je dan kijkt naar de films van nu. Elsa en Anna uit Frozen hebben meer diepgang. Maar goed, daar tegenover weer een compliment aan Sneeuwwitje als film. Het is de oudste Disneyfilm, een echte klassieker, maar toch nog steeds populair. En dat zegt ook wel wat.



De boze koningin
De boze koningin is de slechterik uit Sneeuwwitje. Ze is de mooiste van het land tot haar spiegel haar op een dag vertelt dat Sneeuwwitje mooier is dan zij. Ik vind de definitie mooiste van het land niet helemaal kloppen. De boze koningin kijkt vrijwel altijd chagrijnig. En een mens is het mooist wanneer hij of zij lacht toch? Want als je lacht straal je. Wanneer de boze koningin in een heks verandert, dat vind ik al helemaal vreselijk. Die heks is super eng! Ik weet het, dat is een mening. Ik vind die heks super eng. En niet helemaal kindvriendelijk.



Assepoester
Assepoester heb ik altijd een hele lieve Disneyprinses gevonden. Hoe ze kleertjes maakt voor muizen en ze te eten geeft. Ik weet niet, maar ze heeft iets. 



Peter Pan
Het idee achter Peter Pan vond ik als kind altijd geweldig. 's Nachts opgehaald worden door Peter Pan en dan reizen maar een plek waar je nooit volwassen hoeft te worden. Dat leek me echt fantastisch. Peter Pan zelf vind ik een geniaal personage. Een ondeugende kwajongen die nog vrij kinderlijk is en het toch opneemt tegen de volwassen kapitein Haak. Nadelen aan Peter Pan.. Hm.. Ik vind het nog steeds jammer dat hij niet samen blijft met Wendy. Ik vind het niet leuk dat Wendy terug gaat. Just not cool.



Wendy
Wendy is de oudste. Ze heeft twee jongere broertjes die ze sprookjes voorleest. Ik vind Wendy een sterk personage die goed voor haar broertjes zorgt. Soms kan ze een beetje streng overkomen. Ze is de tegenpool van Peter Pan. Vroeger was ik altijd jaloers op Wendy's haar. 



Kapitein Haak
Kapitein Haak is misschien wel één van de meest komische Disney- schurken. Hij is bang voor een krokodil die een wekker heeft ingeslikt omdat die krokodil ook zijn hand af heeft gebeten. En hij wil wraak op Peter Pan omdat het zijn schuld is. Een volwassen kapitein die achter een jongetje aan zit en bang is voor een krokodil die een wekker heeft ingeslikt. Jep, komisch.



Tijgerlelie
Misschien dat sommigen van jullie nu denken: Tijgerlelie? Wie is Tijgerlelie? Nou, dan snap je mijn probleem ook al. Tijgerlelie is de indianenprinses in Peter Pan. Een heel mooi meisje. Toen ik haar voor het eerst in de film zag, werd ik nieuwsgierig naar haar als personage. Wat ik dus jammer vind is dat er zo weinig over haar word verteld. Dus Disney: Misschien een aparte film over het leven van Tijgerlelie?



Doornroosje
Ik vind Doornroosje een leuke Disneyprinses. Vroeger had ik niet zoveel met haar. Maar nu ik zowel Maleficent als de originele Doornroosje onlangs heb gezien vind ik haar toch wel een leuk personage. Het enige vervelende is hetzelfde als bij Sneeuwwitje. Omdat het één van de oudste Disneyfilms is doet Doornroosje vrij weinig. Ze ontmoet haar prins, ze zingt en danst all the time, ze prikt zich, valt in slaap en word wakker gekust. We wanna know more about her! 



Malafide (Maleficent)
Malafide is de slechte fee uit Doornroosje. Ik weet niet echt wat ik over haar moet zeggen omdat ik een beetje confused ben na het zien van Maleficent. Vroeger als kind heb ik Doornroosje gezien. En die vond ik doodeng. Haar uitstraling, haar lachje en vooral haar intimiderende rustige toon. Maar toen zag ik met Eline en Anouk Maleficent en vond ik haar aardig en sympathiek. Opeens was haar verhaal lichtelijk begrijpelijk. Daarna zag ik Doornroosje weer met Eline en vond ik haar weer eng. Dus ja, dubbele gevoelens.



Koning Stefan
Wie zich afvraagt wie dit is: Dit is de vader van Doornroosje. Ook over hem heb ik dubbele gevoelens. In Doornroosje is hij gewoon de koning en de vader. Verder niet zoveel informatie. Maar in Maleficent is hij niet echt sympathiek. Hij begint iets met Maleficent, wint haar vertrouwen en snijdt vervolgens haar vleugels af om koning te worden. Als klap op de vuurpijl trouwt hij met een ander waarmee hij Doornroosje krijgt. Het is vrij logisch dat Maleficent zich bedrogen voelt. Not cool Stefan, not cool.



Moeder Doornroosje
De moeder van Doornroosje vind ik in Maleficent vrij slecht. Maleficent wil haar kind vervloeken en zij blijft gewoon rustig op haar troon zitten en doet verder niks. In het oorspronkelijke Doornroosje pakt zij haar kind en probeert het te beschermen. Dat is wat een moeder zou doen!



De drie goede feeën
In Maleficent worden de drie goede feeën vooral beschreven als dom. Dat vind ik erg jammer, ze hadden wel iets meer karakter kunnen hebben. In Doornroosje zelf vind ik de drie goede feeën geniaal. Ook in sommige opzichten wat dom, maar wel geniaal. Wat er allemaal voor grappige stukjes in de film zitten ga ik natuurlijk niet verklappen but you must watch it!



Anna
De eerste keer dat ik Frozen zag keek ik maar voor de helft mee. Mijn kleine nichtje was hier te logeren en had die film meegenomen. Terwijl de rest van de familie ernaar keek zat ik een beetje half met mijn telefoon. Daardoor kwam Anna op mij over als een dom meisje die na één dag al wilde trouwen met iemand die ze amper kent. Maar toen keek ik Frozen een tweede keer en nu snap ik het. Anna is haar hele leven afgesloten geweest van de buiten wereld. Het is logisch dat ze hunkert naar aandacht, ze heeft het nooit gehad. Als je de hele voorgeschiedenis kent klinkt het al heel anders. Anna is enthousiast, een tikkeltje naïef en onwetend. Maar wat wil je ook als je je hele leven in een paleis zit met alleen je zus die niet met je wil praten. Ik vind Anna een erg leuk karakter.



Elsa
In het begin van de film is het nogal twijfelachtig of Elsa de slechterik van het verhaal word of niet. Elsa is lief. Ze offert haar eigen geluk op om Anna te beschermen. Als Elsa besluit dat ze haar krachten niet in bedwang kan houden en alles 'los moet laten' wordt ze pas echt mooi. Ze is dan echt zichzelf. Dat vind ik mooi om te zien. Natuurlijk maakt ze fouten, maar aan het eind weet ze die toch op een mooie manier recht te zetten. Binnenkort komt Elsa ook in Once Upon A Time. Ik ben heel benieuwd of ze daarin goed of slecht zal zijn. Want in Once Upon A Time weet je het maar nooit. Daar is Peter Pan ook slecht.



Olaf
Olaf is just genious! Een sneeuwpop die in de zomer wil leven. Ik vind hem klunzig, schattig, gewoon de perfecte combinatie. En wanneer hij tegen Anna zegt dat sommige mensen het waard zijn om voor te smelten.. That's just.. Too cute. Het einde van Olaf in Frozen vind ik al helemaal geniaal. Maar ja, I'm not going to tell you. 



Belle
Ik vind Belle een hele slimme en lieve prinses. Ze weet dingen heel goed op te lossen. Ruzies en zo. Door haar invloed word het beest een beetje aardiger en milder. Heel bijzonder om te zien. Natuurlijk maakt haar liefde voor boeken haar helemaal af. Als ik aan Belle denk zie een open haard voor me met haar in een luie stoel ernaast. Ze leest het personeel voor en het beest. Belle is een hele warme Disneyprinses.



Dit waren alle Disneyfiguren die ik vandaag wilde behandelen. Als jullie dit artikel leuk vonden zal ik erover nadenken om er een serie van te maken. 

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten