donderdag 3 juli 2014

Tag: Let's tell too much information.

Heey allemaal! Vandaag doe ik een artikel samen met Daisy. Daisy is altijd als een soort zusje voor me geweest. Ze houdt ook van schrijven en heeft een tijdje geblogd. Omdat ze dit toch wel erg leuk vind gaan we vandaag samen een item doen. Het is een Tag die ik al eerder heb gedaan maar dan een nieuwe variant. De TMI- Tag. TMI staat voor 'Too much information'.  Dit is een persoonlijke, leuke Tag. Ik zou zeggen, lees vooral verder.

Wat draag je op dit moment?
Marianne: Een roze shirtje met zo'n kantpatroon, een zwarte broek met mijn zwarte allstars. Om mijn arm draag ik drie loombandjes. Twee daarvan vind ik gewoon leuk en eentje heeft een speciale betekenis. Stefan heeft precies hetzelfde bandje met tegenovergestelde kleuren.
Daisy: Ik draag mijn lievelingsbroek, een lekker losse spijkerbroek. Daarboven draag ik een wit hemdje met daarover een los hangend shirtje. Een one shoulder top. 

Ben je ooit verliefd geweest?
Daisy: Yep..
Marianne: Ja.

Ooit een verschrikkelijke break-up gehad?
Marianne: Ja, maar dat heb ik gelukkig achter me kunnen laten. 
Daisy: Ik heb het wel eens uitgemaakt waar ik ruzie door heb gekregen. Dus ja. 




Hoe lang ben je?
Daisy: 1.67 m. Niet zo groot dus.
Marianne: Ik ben 1.66 m. Wuat? Jij bent langer. Hmpff. Volgens de kinderarts is 1.66 m normaal.. Maar ik vind het niet echt normaal dat bijna iedereen me voorbij groeit.

Hoeveel weeg je?
Marianne: 62 kg. Normaal. =)
Daisy: 45 kg.

Heb je tattoos?
Daisy: Haha (nog) niet. Het lijkt me wel vet later.
Marianne: Ik heb geen tattoo's. Vroeger was ik heel stellig: Geen tattoo's. Geen piercings. Maar nu lijkt een tattoo me misschien wel wat. Ik vind tattoo's wel mooi. Zolang het niet teveel zijn en ze een beetje niet teveel opvallen. En ze moeten een betekenis hebben. Een verhaal achter een tatoeage vind ik wel mooi en interessant.

Heb je piercings?
Marianne: Nee, en dat hoeft van mij ook niet. Een navelpiercing kan nog wel cool staan, maar dat lijkt me zo'n gedoe als je zwanger bent later. Dan moet dat ding eruit en er later weer in.
Daisy: Hah, nee. Maar misschien later. In mijn navel dan. Want in mijn gezicht denk ik niet. Maar neus is wel cool op zich.

Favoriet celebrity- couple?
Daisy: Rihanna en Chris Brown. Omdat ze een leuk stel zijn en ze samen goede muziek maken.
Marianne: Die vind ik ook leuk samen. Maar mijn favoriete koppel zijn Zayn Malik en Perrie Edwards. Zayn van one direction en Perrie van Little mix. Ik vind het zo leuk dat ze gaan trouwen. Zayn is zo schattig en Perrie heeft een dijk van een stem en is gewoon zo'n leuk persoon.


O my god. Ze lijken beide zo gelukkig samen! Mooi om te zien.


Wat is je favoriete TV- serie?
Marianne: Mijn favoriete serie is 'Once Upon A Time.' Het is een geniaal bedachte over sprookjesfiguren in de echte wereld. Een fantasy- serie dus. Verder leg ik er maar niet al te veel over uit want ik praat al te vaak over 'Once Upon A Time'. 
Daisy: Gtst, maar ik vind kookprogramma's de laatste tijd ook erg leuk.

Wat is je favoriete band?
Daisy: Heb ik niet echt.
Marianne: Geen band maar een girlgroup. Little Mix! Ik vind het zo leuk dat zij zeg maar rolmodellen zijn voor jezelf zijn. En ze willen zich wel sexy kleden maar niet te bloot. Ze zijn goede voorbeelden, ook in hun songsteksten. Ook word ik wel vrolijk van one direction muziek.

Iets dat je op dit moment mist.
Marianne: Ik mis Spike. En alhoewel ik dol op Bengel en Fluffie ben, mis ik een jong en speels huisdier. 
Daisy: Puck. Dat is een hond van vrienden van ons, die afgelopen weekend bij ons logeerde. Nu zij weg is, mis ik haar omdat ze best druk aanwezig was. Wel leuk druk.

Wat is op dit moment je favoriete liedje?
Daisy: Op het moment 'let it go' van Frozen. Maar anders 'California Kingbed' van Rihanna.
Marianne: Ik kan niet één liedje tegenlijk leuk vinden. Ik snap niet hoe mensen dat kunnen. Ik luister momenteel vooral Disney liedjes. Daar word ik echt vrolijk en gelukkig van.





Hoe oud ben je?
Marianne: Ik ben 16.
Daisy: Over 26 dagen 14.
Marianne: 13 dus.

Wat is je sterrenbeeld?
Daisy: Leeuw.
Marianne: Weegschaal.

Kwaliteiten die je in een partner zoekt.
Marianne: Iemand die je kunt vertrouwen en die eerlijk tegen je is. Ook als je de waarheid liever niet zou horen.
Daisy: Hij moet grappig zijn, zodat ik met hem kan lachen. En ik vind eerlijkheid ook belangrijk.

Favoriete quote?
Daisy: Never a failure. Always a lesson. Iedereen maakt fouten en daar mag je iemand niet op beoordelen. 
Marianne: Ik kan bijna niet kiezen.. Ik denk dat ik toch maar ga voor 'What doesn't kill you makes you stronger'. Ik weet dat dit een hele bekende is. En ik kan meerdere quotes opnoemen maar deze blijft altijd wel in mijn hoofd en hier heb ik ook veel aan gehad en nu nog steeds. Ik vind vooral het liedje 'Stronger' van Kelly Clarkson echt heel inspirerend.




Wie is je favoriete acteur / actrice?
Marianne: Julia Roberts. Ze heeft heel veel verschillende rollen overtuigend en daarom vind ik haar een goede actrice. Verder ben ik best wel fan van Robert Carlyle. Om dezelfde reden als Julia Roberts.
Daisy: Ik kon eerst niet op de naam komen maar ik zeg ook Julia Roberts. Ik vind dat ze ook heel veel rollen heel goed kan spelen. De ene keer gek, de andere keer juist stoer. Het is gewoon een hele leuke actrice.

Favoriete kleur?
Daisy: Uhh, ik denk roze.
Marianne: Roze, lichtblauw en juist heel donkerblauw, pastelkleuren..

Harde of zachte muziek?
Marianne: Gewoon normaal. Maar ik denk toch liever hard. Dan niet extreem hard, maar superzacht is ook heel vervelend.
Daisy: Ik hou niet van te harde muziek, maar ook niet van te zachte. Dus ik zit er een beetje tussenin.

Waar ga je naartoe als je verdrietig bent?
Daisy: Mijn kamer.
Marianne: Ik denk dat als ik echt verdrietig ben, dat ik het liefst in mijn bed lig. Maar als ik me gewoon een beetje slecht voel ga ik het liefst naar mijn beste vriendin die in dezelfde plaats woont. Omdat ik me daar ook thuis voel en het meestal supergezellig is.

Hoelang sta je onder de douche?
Marianne: Kwartier, 20 minuten.. Ik weet het niet zeker.. Vast wel lang, want ik heb nooit zo'n zin om onder douche vandaan te komen. Want dat is koud.
Daisy: Als ik snel douche 15 minuten, als ik er een normale tijd over doe 20 minuten en als ik lang douche +/- 25 minuten.




Hoelang doe je erover om je 's ochtends klaar te maken?
Daisy: 30 min ongeveer.
Marianne: Ik geef heel toe. Als ik naar Stefan ga kan ik me binnen een kwartier klaar maken. En dan nog even snel eten. Terwijl als ik iets moet doen waar ik absoluut geen zin in heb of als ik niks te doen heb alles een stuk langzamer gaat.

Heb je ooit gevochten?
Marianne: Nee. Gelukkig niet. Is dat ook niet meer iets voor jongens?
Daisy: Ja. En ik heb gewonnen.

Wat is een turn on?
Daisy: Leuk en lief gezicht. 
Marianne: Dat klinkt nogal raar. Maar dus iets wat je aantrekkelijk vind in een jongen.. Ehm, ik vind het aantrekkelijk als een jongen mooie ogen heeft.



Wat is een turn off?
Marianne: Iets waar ik op afknap.. Ehm.. Wanneer iemand zonder respect met me omgaat. Dat is volgens mij het ergste waar ik op afknap. 
Daisy: Lelijk gebit met rotte tanden die eruit vallen.

Wat zijn je angsten? 
Daisy: Enge mannen in het donker. En spinnen. En een slechte middelbare schooltijd. 
Marianne: De dood. Zelf doodgaan en doodgaan van dierbaren. En wespen. 

Wanneer moest je voor het laatst huilen?
Marianne: Privé.
Daisy: Geen antwoord.

Wanneer zei je voor het laats 'ik hou van jou' tegen iemand?
Daisy: Gisteren. Tegen een vriendin. Ik ben niet lesbisch, gewoon vriendschappelijk.
Marianne: Gisteren voor het slapengaan sowieso. Maar waarschijnlijk vandaag ook wel een keertje tegen Stefan.

Welk boek las je voor het laatst uit? 
Marianne: Ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb de laatste tijd veel te weinig gelezen. Ik ben op het moment bezig in deel 1 van de Divergent serie: Inwijding. 
Daisy: Ik zou het niet weten, heb al lang niet gelezen.

Welk boek ben je momenteel aan het lezen?
Daisy: Ik ben momenteel nergens in bezig.
Marianne: Zie hierboven, haha. Ik kan 'inwijding' wel aanraden om te lezen. Het heeft alles. Mysterie, liefde, spanning.

Welke tv- serie keek je voor het laatst?
Marianne: Op het moment zit ik de bloopers uit ICarly te kijken. Gepresenteerd door dat kleine mannetje uit Victorious. Cristopher of zo. Die pop van die ene jongen. Dat stukje met die bloopers worden echt veel te vaak herhaald. Maar het is wel leuk op zich. Vanochtend onder het ontbijt heb ik Big time rush gekeken. En gisteravond GTST.
Daisy: GTST.

Met wie heb je voor het laatst gesproken?
Daisy: Savanna, toen we uit school liepen. Dat is één van mijn beste vriendinnen.
Marianne: Mijn moeder net tijdens het eten. Daarvoor Eline, mijn beste vriendin, waar ik vanochtend ben geweest.

Wat is de relatie tussen jou en degene waar je het laatst een berichtje naar hebt gestuurd?
Marianne: Tja, degene waarmee ik voor het laatst heb geappt is Daisy. Om de laatste dingetjes voor dit artikel door te nemen. Hoe ik onze band zou beschrijven.. Ehm.. Ik denk dat het een beetje tussen vriendin en kennis inzit. Meestal zie ik haar een beetje als een zusje. Ze is het zusje van iemand waar ik een tijdje mee heb gehad. Ondanks dat over is, kan zij altijd nog bij me terecht als er iets is. En het is meestal gewoon heel gezellig.
Daisy: Uhm, een goede vriendin Marianne. 



Wat is je favoriete eten?
Daisy: Ik heb niet echt een lievelingsgerecht. Ik vind dingen die mensen van mijn leeftijd lekker vinden erg lekker zoals friet, pizza en pannenkoeken. Maar ook tomatensoep van de chinees vind ik super lekker inclusief stokbrood met kruidenboter.
Marianne: Ehm.. Ik heb geloof ik niet echt een favoriet gerecht. Er zijn meerdere dingen die ik heel erg lekker vind. Meestal word ik er erg blij van als we macaroni of spaghetti eten. Maar dat kan ook zijn omdat ik best wel een hekel aan aardappelen en groenten heb. Ik hou van Italiaans en ik hou heel erg van sandwiches. En milkshakes vind ik op het moment ook erg lekker. Sinaasappel en kiwi. Niet echt de standaardsmaken, maar jum! <3

Welke plaats wil je nog een keer nog een keer bezoeken?
Marianne: Back to Paris. Dat wil ik echt heel graag. Ik was echt een beetje verdrietig toen ik hoorde dat we deze vakantie niet naar Parijs gaan. Daar had ik stiekem op gehoopt, haha. Verder zou ik nog wel een keer naar Engeland, Griekenland, Disney land Parijs, Amerika en Italië willen. Disneyland Parijs staat bovenaan mijn lijstje. Parijs zelf ook. Daarna komt denk ik Italië. Dat lijkt me ook heel mooi.
Daisy: Ik wil nog een keer naar Parijs. Ben ik nog nooit geweest, maar ik wil er super graag een keer naartoe. Het lijkt me zo mooi daar! En ik wil ook nog een keer naar Los Angeles.

Waar was je voor het laatst?
Daisy: Op school.
Marianne: Bij Eline en haar drie schattige honden.

Ben je verliefd?
Marianne: Ja.
Daisy: Uhm nee. Ik ben niet verliefd. =P

Wanneer zoende je voor het laatst met iemand?
Daisy: Maart 2013.
Marianne: Afgelopen zondag met mijn vriendje.

Wat was de laatste keer dat je je beledigd voelde?
Marianne: Vandaag. Iemand zei dat ik te veel praatte. En dat vond ik niet zo leuk. 
Daisy: Vanochtend. Ik ben toen beledigd door iemand op de fiets.

Wat is je favoriete snoepjessmaak?
Daisy: Aardbei / Kersen.
Marianne: Ik ben dol op colasnoepjes wat best raar is want ik lust geen cola.



Welke instrumenten speel je?
Marianne: Ik heb ongeveer vijf jaar dwarsfluit gespeeld en ben er nu volledig mee gekapt. Ik heb hem nog wel maar heb sinds ik van les ben gegaan een jaar geleden niet meer gespeeld.
Daisy: Op het moment niks, maar vroeger gitaar. 

Wat is je favoriete sieraad? 
Daisy: Een ring met twee lijntjes erin. Er zit een soort zilveren glitterachtig spul in. Ik heb hem zelf gekocht en draag hem nu al zo'n anderhalf jaar non-stop.
Marianne: Het kettinkje met Spikes naam erin gegraveerd. Die draag ik altijd zodat ik hem symbolisch dicht bij mijn hart draag.

Wat is de laatste sport die je hebt gedaan?
Marianne: Hockey. En dat was best wel leuk. Ik heb bijna gescoord.
Daisy: Dansen. 

Welk liedje zong je voor het laatst?
Daisy: Just give me a reason - Pink. 
Marianne: Zingen weet ik niet meer. He melo no lilo van Lilo and Stitch. Daarop heb ik vanochtend gedanst. Ik word echt gelukkig van dat nummer.

Wat is je favoriete openingszin? 
Marianne: Alowaa.
Daisy: Haaiii. 

Heb je die zin ooit gebruikt? 
Daisy: Ja, als ik een gesprek begin.
Marianne: Ja, same. 

Wanneer heb je voor het laatst met iemand gechilled? 
Marianne: Vanochtend met mijn beste vriendin Eline.
Daisy: In de pauze met twee meiden openleercentrum.

Dit was de lange 'TMI- Tag'. Excuses dat het zolang duurde voor hij online kwam. Ik had een erg drukke week. We hopen dat jullie het leuk vonden. Daisy vond het een erg leuke Tag en vond het gezellig om samen te doen. Dat vond ik ook. Wat mij betreft wel voor herhaling vatbaar.

Liefs,
Mar















Geen opmerkingen:

Een reactie posten