zondag 4 januari 2015

Filmrecensie: Verliefd op Ibiza

Heey allemaal! Vandaag is het zondag dus volgens de normale planning filmdag op ItsAllAboutMarly. Gisteravond was 'Verliefd op Ibiza' op nederland 3 te zien. Ik had deze film, ondanks dat het niet de nieuwste film is, nog niet gezien. Wel hebben we de serie gevolgd die een tijdje geleden op tv te zien was. Vandaag wil ik een filmrecensie over deze film schrijven.


Waarom wilde je deze film graag zien?
Omdat we de serie ook hebben gezien en ik deze film niet in de bioscoop heb gezien. Ook omdat er vrij veel bekende acteurs en actrices in spelen, was ik benieuwd. Van tevoren wist ik eigenlijk niet waar de film precies over ging. Daarom was het wel leuk om er met open mind in te stappen.




Waar gaat de film in het kort over?
De film lijkt wel een beetje op een soort soap. Er zijn verschillende verhaallijnen die door elkaar spelen en er is niet één hoofdpersoon. Eerst heb je de drie zussen: Lizzy, Zara en Bibi. Lizzy (Sanne Vogel) gaat werken als partyplanner voor de bekende voetballer Kevin ( Jan Kooijman). Kevin is wel aardig, maar Lizzy krijgt ook te maken met zijn verwende vriendin Elza. 

Ondertussen gaat het niet zo goed tussen Zara (Gigi Ravelli) en haar man Pim. Wanneer haar zus Bibi (Marly van der Velden) met Pim het bed deelt breekt de hel los. Komt het nog goed tussen zakenvrouw Zara en Pim? En wat doet dit met de band tussen de zusjes?

Terwijl er van alles gebeurd in het leven van de zusjes ligt het leven van papa Lex (Rick Engelkes) ook niet stil. Hij komt zijn jeugdliefde Jackie opnieuw weer tegen. Lex heeft wel interesse in Jackie, maar iets uit het verleden lijkt tussen de twee in te staan. 

Tot slot hebben we nog Irma, de vriendin van Jackie die een hechte band op bouwt met een jongen die haar zoon had kunnen zijn. Wat moet ze daar nu weer mee?




Wat is het genre van de film?
Romantische komedie. En zelf vind ik het persoonlijk dus op een soap lijken. Aangezien er meerdere verhaallijnen zijn en niet één duidelijk hoofdpersonage.

Aan wie zou je de film aanraden en waarom?
Aan tieners en volwassenen. Niet aan kleine kinderen. Er zitten een aantal scenes, met name tussen Pim en Bibi, in waarvan ik ze niet aan kinderen zou laten zien. Voor de rest is het voor tieners en volwassenen wel een grappige en vrolijke film. Er zitten leuke typetjes in. 

Minpunten aan deze film?
Het verhaal is redelijk voorspelbaar. Je weet wanneer er een vonk is en je weet wie iets gaat krijgen met wie. Dat is wel jammer. Het acteerwerk in tegen deel vond ik wel goed. Kim Feenstra zette Elza als een echt irritant mens meer. Iemand die het bloed onder je nagels vandaan haalt. En dat is best knap. 

Wat is je lievelingspersonage uit de film?
Dat is denk ik Lizzy. Ze zet haar eigen belangen opzij om zo goed mogelijk dingen voor anderen te doen. En dat vind ik heel bijzonder. Ook vind ik Kevin wel een leuk personage. Aardig, geniet van de kleine dingen in het leven.. c:

Wat voor cijfer zou je de film geven?
Ik vind het heel lastig. Ik vind het niet een topfilm maar het is toch wel een film die me van begin tot einde had. Omdat ik van soap verhaallijnen houd. Hoe voorspelbaar ook, ik zat toch tot het einde aan de buis gekluisterd om te kijken of die twee personages wel of niet bij elkaar kwamen. Ik geef de film denk ik een 6,8. Het is geen film met veel diepgang of zo. Maar het was leuk om hem te kijken.

Goed dit was het voor vandaag. Morgen gaat het normale schema weer in werking dus ben ik er met een personal update. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en ik wens jullie allemaal een fijne laatste vrije dag. 

-xx- Mar 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten