zaterdag 21 maart 2015

Personal update: Heyah mama, we beleven jeugdsentiment

Heey allemaal! Mijn excuses dat ik de afgelopen dagen niets heb gepost, ik had het erg druk met school en stage. Als ik thuis was, was ik bezig met huiswerk en als ik dat af had was het meestal te laat om nog te gaan bloggen. Vandaag wil ik aandacht besteden aan K3. Ja, je leest het goed. Ik wil in dit artikel aandacht besteden aan K3, omdat ze gaan stoppen. Tenminste zoals wij de meidengroep nu kennen. Karen, Kristel en Josje. Ik moet zeggen dat mijn jeugdherinneringen meer bestaan uit Karen, Kristel en Kathleen. Maar als nog. Nu gaan ze alle drie stoppen en komen er drie nieuwe meiden die de nieuwe K3 worden. Nu is het niet zo dat ik K3 nog volgde met hun liedjes. Dat doe ik sowieso al zeven jaar niet meer. Maar toch heeft de groep wel heel wat betekent toen ik een klein meisje was. Misschien herkennen jullie dat wel. Dat je met vriendinnetjes K3 ging spelen. En dat je dan ruzie ging maken omdat je bijvoorbeeld allebei Kathleen wilde "zijn". En dat je helemaal uit je dak ging als je moeder je vertelde dat je echt naar K3 ging, je aan de buis gekluisterd zat wanneer "de wereld van K3" op Tv was. Er was in die show ook altijd zo'n man die altijd een dier bij zich had.. Marlijn? Martijn? Ik weet zijn naam niet meer, maar gosh wat fantastisch vond ik dat. Dan hebben we het nog niet over hoe vaak ik Studio 100's Doornroosje heb gezien toen ik klein was. Dat ze gaan stoppen vind ik aan de ene kant jammer. Ik kan mijn kinderen later nooit meenemen naar de allereerste echte K3. Deze meiden worden voor hen net zoiets als Abba voor mij is. Mijn moeder die heeft echt die feeling met Abba. Omdat het van haar tijd was. Ze had Abba posters in haar kamer hangen en ik tja.. Ik vind de muziek heel mooi alleen ik heb die feeling niet zo. Omdat het voor mijn tijd was. Aan de andere kant begrijp ik het ook wel dat ze nu gaan stoppen. Ze worden ouder en ze kunnen niet eeuwig doorgaan. Vandaag wil ik met jullie wat "K3 jeugdsentiment" ophalen. Ik doe dit in de vorm van een tag. Ik wil nog wel eventjes iets zeggen. Er zullen uiteraard mensen denken: Waarom doe je dit? Waarom schrijf je op je zeventiende een artikel over K3? Nou, dat heb ik hierboven uitgelegd. En als je denkt, dat hoef ik niet te lezen. Dan lees je toch niet verder? Oké, let's go. c: 


Wie was vroeger jouw favoriet van K3?
Ehm.. Ik denk dat heel erg vroeger kathleen mijn favoriet was. Ik vond haar denk ik altijd wat op een soort prinses lijken en als klein meisje vond ik dat helemaal fantastisch.

Waar denk jij aan bij K3?
Heel veel kleine meisjes met K3- shirtjes aan, haha. Die allemaal liedjes na proberen te zingen. Ik weet nog dat ik vroeger zelf een roze hemdje van K3 had. Deze had ik natuurlijk aan toen ik naar K3 ging.

Hoevaak heb je K3 in het echt gezien?
Dat was 1 keertje. Maar dat was wel echt een hele belevenis hoor. Het zou hetzelfde zijn als wanneer ik nu naar Disneyland zou gaan.. Nee oké, dat is niet waar. Disney maakt me veel hyperder. 

Naar deze show ben ik geweest. Terug gevonden met wat hulp van mijn moeder. Zij wist het jaartal nog. 

Welke liedjes vond je vroeger het leukste?
Ehm, ik vond 'Blub, ik ben een vis' altijd erg leuk. Dat liedje hadden ze ingezongen voor een film. Alleen die film vond ik vroeger eng, haha. Waarschijnlijk zat er een gemene vis in of zo. Met zo'n enge slechterikenlach. Veel meer was er niet voor nodig om kleine Marianne bang te krijgen. Ook vond ik 'De 3 biggetjes' heel leuk. Hier leerden we op ballet ook een dansje op. Nou, je kunt een groep zevenjarigen niet blijer maken! Verder heb ik natuurlijk flink wat geswingd op de oude hits zoals 'Oya lele', 'Heyah mama' en 'Tele romeo'. 

Hoe denk je nu over K3?
Ik vind het heel leuk om te zien dat de kinderen van nu ook helemaal K3 gek zijn. Sommige kindjes op stage hebben een broodbakje van K3 en dan denk ik: "Ja, dit is niks veranderd. Ze zijn precies zoals ik toen was.." Dat is heel leuk om te zien.

Welke K3 kledingsetjes wilde je vroeger hebben?
Ik wilde zo'n 'Oya lele'- pakje, haha. Welke kleur ik wilde weet ik niet meer. Al weet ik bijna zeker dat het de roze was. Alles was toen roze. In had ook K3- poppen kleertjes voor mijn baby pop. Ik weet niet meer bij welk liedje dat hoorde, maar het was zo'n wit shirtje met een rood hart erop en een rood broekje. Bij verliefd misschien? Dat klinkt logisch.


Wat dacht je toen je hoorde dat Kathleen ging stoppen?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik toen precies dacht. Het idee was even wennen, maar het was ook wel leuk dat er zo'n hele show kwam om een nieuw K3'tje te zoeken. En nu komt er dus weer een show. Dat gaan we wel eventjes in de gaten houden hoor. Ik wil weten van wie mijn kinderen later fan worden. :P

Wat voor K3-spulletjes had jij vroeger?
Zoals ik al zei; een hemdje. Maar ik had nog veel meer ik had een dekbed van K3, een broodbakje, een glas, een kussentje, heel veel cd's, twee films, boekjes, musicals, poppenkleertjes, twee posters, bakjes, portemonnee.. Pfoe, vast nog wel meer. Oh ja er waren ook van die koekjes volgens mij met verschillende wikkels. En die ging ik toen sparen in een schriftje!

Dit was vroeger één van mijn lievelingsboeken. Al die kostuums.. Ik vond het geweldig. 

Als je kon zingen, had je dan mee willen doen aan de show?
Nou, ik moet toegeven dat als ik had kunnen zingen dat het me dan best leuk zou lijken. Het is werken met kinderen, een soort voorbeeldfunctie, heel veel entertainen. Ja, ik denk dat ik dat wel heel leuk zou vinden. Maar: Ten eerste ik kan niet zingen. Ten tweede denk ik dat het me op den duur toch dwars zou gaan zitten. Een beetje wat Kathleen ook had. Dat ik meer wil. Dat ik volwassen boeken wil schrijven, me volwassener wil gaan kleden etc. Zulke dingetjes. Bovendien is alsmaar touren denk ik niks voor mij. Dan blijft er geen tijd over om juf te zijn! 

Wow, nu vraag ik me opeens af: Misschien ken ik wel iemand van de toekomstige K3. Hahaha, dat zou gek zijn. Maar het kan wel. Vanaf 18 jaar kun je je opgeven om één van de drie nieuwen te worden. Misschien zit er straks wel iemand van mijn basisschool in K3 of een oude vakantievriendin of één van mijn vriendinnen.. Oké Marianne, nee. Dat zie ik niet gebeuren. Bovendien hoeveel vriendinnen van 18 heb jij precies? Volgens mij zitten ze er bijna allemaal onder. Alhoewel nee, ik heb één vriendin die 18 is én kan zingen. Ik weet alleen niet of ik haar in K3 rond zie springen. 

We will see. Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten