vrijdag 6 maart 2015

Personal update: Weekend!!

Heey allemaal! 



Vandaag doe ik een personal update omdat ik zin heb om eventjes bij te kletsen. Over afgelopen week en over het weekend dat voor ons ligt. Ik heb dit weekend niet echt iets bijzonders gepland. Ik ben van plan om te genieten van een aantal vrije dagen. Lezen, knutselen, tekenen, bloggen, films kijken (heel veel films) en natuurlijk ook voor school bezig. Maar niet alsmaar. Een beetje een combi. Misschien neem ik ook wel een bad met van dat lekker ruikende spul dat ik op mijn verjaardag heb gekregen, als het inmiddels nog niet op is, haha. Ik ben best blij dat het nu weekend is. Ik vind school en stage leuk. Daar niet van. Maar de afwisseling vind ik ook vooral leuk. Ik heb nu alweer zin in maandag stage. Maar ik weet ook dat een paar vrije dagen absoluut geen kwaad kunnen. Afgelopen week heb ik niet heel druk gehad met school. Maar de combinatie van school, bloggen en de voorbereiding voor een aantal geplande challenges voor mijn blog, dat is wel aardig druk. 

Soms heb ik het gevoel alsof ik drie verschillende levens leid. Het leven van de juf op stage, het leven van de student op mijn eigen school en dan heb je ook nog thuis. (Vrienden, familie, hobby's etc.) En natuurlijk ItsAllAboutMarly. Poeh, dat zouden vier levens zijn. Gelukkig zijn het allemaal stukjes van mij die samen één leven vormen. Vier zou een beetje teveel van het goede zijn. 

Afgelopen week moest ik op mijn eigen school trakteren. Niet omdat ik jarig was of zo. Nee, helaas niet. Jarig zijn is leuk. We zijn met loopbaan & burgerschap bezig met gezonde voeding. De opdracht was het maken van een gezonde traktatie. Ik heb deze girafjes gemaakt. c: Iedereen vond ze erg leuk. Nadat mijn klas en docente hadden geproefd had ik er nog zeven over. Deze heb ik willekeurig in school uitgedeeld. :) Erg leuk om zo vreemden blij te maken. 


Ik heb nog een nieuwtje: Ik heb hoop voor mijn EHBO- examen. We hebben sinds een aantal weken EHBO. En laten we het zo zeggen dat bij mij in de eerste lessen een aantal dingen mis gingen. Onder andere ging de buik van de pop niet bewegen wanneer ik reanimeerde. Of ik ging bijna van mijn stokje door een slagaderlijke bloeding in een filmpje. Ik ging met tegenzin naar het vak toe en ik zag mijn toekomst als EHBO'er niet. Maar de laatste weken heb ik er weer vertrouwen in. Ik heb een goed drukverband aangelegd en op de QUIZ afgelopen woensdag had ik 14 van de 19 punten. So, there's alot of hope again! :) Ik ga ervoor. Ik ga het halen.

Gisteren hebben we met crea een poppetje in een beweging gemaakt. Dat was een interessante ervaring. We moesten om de draden te buigen van die tangen gebruiken, die je ook met techniek gebruikt. En ik heb geen leuke herinneringen aan techniek. Er is niks mis met het vak of de docent of wat dan ook. Maar ik kan het gewoon niet.. Hoe erg ik mijn best ook deed, ik had altijd het verkeerde gereedschap en stond om de tien minuten bij de tafel van de leraar die volgens mij een beetje gek van me werd. Ik ben blij dat ik het vak niet meer heb. Ik ben van mening dat het nog steeds niet mijn ding is. Mijn poppetje is dan ook niet fantastisch geworden. Ik heb hem roze geverfd. ^^ Van het complete poppetje heb ik helaas (nog) geen foto. Zoals altijd had ik veel te veel verf, de rest heb ik gebruikt op een wit papier. Dat was geen opdracht maar ik had tijd over en besloot om een heel papier met verschillende kleuren roze te vullen. Toen had ik een roze papier. c:



Dit is mijn koespin. We moesten ons tijdens een presentatie als kleuters gedragen. Van de jongen die presenteerde moesten we een koe maken. Deze kleuter hier vond dat te moeilijk en maakte dit kunstwerk. Met een serieus gezicht erbij: "Meester, weet u wat dit is? Een koespin." Duh. 

Vandaag ben ik een extra dagje naar stage geweest. Tot 11.00 uur moest ik zelf naar school maar daarna ben ik doorgegaan naar stage tot 14.00 uur. Ik ben gek op stage en daarom ga ik soms op vrijdag wat extra uurtjes. Niet iedere vrijdag, soms heb ik het te druk of ben ik te moe. Maar zo af en toe help ik op vrijdag. Het leukste aan stage op vrijdag vind ik de reactie van de kinderen als ik er onverwachts een keer een dagje extra ben. Van tevoren weten zij dit niet, de juf uiteraard wel, en sommigen vliegen je echt om je knieën. Heel lief. Zo kun je toch zien dat ze aan je gehecht raken. 

Maar goed, dit was het voor vandaag. Morgen ben ik er weer met een gloednieuw artikel. Wat het precies zal zijn, dat is nog een verrassing. Ik wens jullie nog een fijne avond en een goed weekend!

Liefs,
Marianne 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten