vrijdag 31 juli 2015

Afsluiting july journaling challenge (#30 & #31)

Hee allemaal! En opeens is het zover.. De afsluiting van een maand vol met uitdagingen. In dit artikel gebruik ik de laatste twee challenges. Ik ga vertellen hoe ik me voelde bij de uitdagingen en wat ik er van geleerd heb. Ik ga terug kijken op de maand juli en met al de leuke dingen die we gedaan hebben kan ik wel zeggen dat het een feestje was. So, let's do the final.

Het leukste aan de july journaling challenge
Ik vond het leuk dat er voor iedere dag een thema stond, al heb ik me er qua datums niet helemaal aan gehouden. Ook vond ik leuk om aan de thema's verder een geheel eigen draai te geven. Want hoe je zo'n thema invult, is verder helemaal aan jou. Ik denk dat ik dat persoonlijk het leukste vond. De vrijheid in het creatief zijn met de artikelen. :)

July journaling challenge prompts

Het meest gestreste moment van de july journaling challenge
Ik zou mezelf niet zijn als ik niet op zijn minst één keer heb gedacht: STRESS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben eenmaal een stresskippetje. Het moment dat ik bij deze challenge heb gestrest is het moment waarop ik voor het eerst een artikel niet op de goede datum klaar kreeg. Hier baalde ik enorm van en het was voor mij ook een lastige beslissing om de thema's die vastgeplakt zaten aan datums iets meer de ruimte geven. Uiteindelijk was dit een hele goede beslissing, het gaf mij meer rust en plezier om te bloggen.

De gekste uitdaging van de july journaling challenge
Dat was toen ik samen met Daisy een artikel over Disney deed. Dit artikel hadden wij zelf bedacht omdat we ons geen raad wisten met het oorspronkelijke july journaling thema. Dat thema was namelijk het weer. En hoe moet je een artikel schrijven over het weer? Als ik denk aan praten over het weer dan denk ik aan hoe ze dat onderwerp als cliché als je niks weet te zeggen gebruiken in films. Dus een artikel over het weer? Oh, no. Ik laat het weer voorspellen en bespreken over aan mensen die daar verstand van hebben. 


De moeilijkste uitdaging van de july journaling challenge
Ik denk dat het artikel waarin ik moest vertellen waar ik allemaal goed in was, wel eentje van de lastigste artikel was. Natuurlijk ben ik zoals iedereen goed in een aantal dingen, maar wanneer je dat van jezelf zegt voel je je soms al ongemakkelijk. (Zouden zij me een opschepper vinden?) Laat staan wanneer je een heel artikel over jouw goede kwaliteiten schrijft. Gewoon een klein beetje ongemakkelijk. Ook was het artikel over wat ik wenste voor de wereld een lastige. Op een andere manier was dit artikel heel lastig. Terwijl ik het schreef, had ik soms tranen in mijn ogen. Dat geef ik eerlijk toe. Maar het schrijven van de tekst gaf me ook kracht om verder te schrijven. Toen het artikel online stond, merkte ik pas wat voor zware kost ik eigenlijk had geschreven en ik ben er de rest van de avond een beetje van af geweest door het artikel. Toch was het absoluut de moeite waard.


De grappigste gebeurtenis tijdens de july journaling challenge 
Dat was ook met Daisy. Aangezien Daisy niet bepaald naast de deur woont, maken wij onze artikelen altijd skypend. We hadden het erover dat zij in een vrijstaand huis wilde wonen o.a. omdat ze nu in een rijtjeshuis woont en alles van de buren kan horen. Dus ook de wc.. Ik ga daar geen verdere beschrijvingen bij geven. Maar echt waar, wat hebben we gelachen. Ook was het wel grappig toen ik bij Hilly was en we ieder achter een laptop zaten te typen. Zij wilde graag zo'n plaatje maken net zoals ik liefs, Marianne onder ieder artikel heb staan. Ik gaf haar mijn telefoon met de goede app daarvoor in beeld en ging verder met mijn artikel. Zo van: "Oké, succes hè." Het was niet rot bedoeld of zo, ik werk gewoon al zo lang met die app. Voor mij leek het op dat moment van diepe concentratie op mijn artikel zeer logisch dat iedereen wist hoe die app werkte. Dat faalde een beetje. Ik heb het haar als nog uitgelegd hoor en al snel kon ze zelf aan de slag.

De grootste twijfel tijdens de july journaling challenge
De outfitfoto! Oh gosh, dat was sowieso de outfitfoto. Ik had nog nooit eerder een outfitfoto gepost en ik werd er best wel nerveus van. Gewoon omdat ik het normaal niet doe, maar goed het hoorde wel bij de challenge. Uiteindelijk was het ook helemaal niet zo erg maar gewoon een kleine drempel waar ik overheen moest. En na 100x naar de foto te hebben gekeken besloot ik dat hij mooi gelukt was en wel mee online kon. En trouwens, deze spreuk hier onder is zo waar. Ik besefte het me laatst opeens net zoals de persoon die deze prachtige quote online heeft gezet.


Welk artikel was het leukste om te maken?
Daarop is het antwoord: Geen. Ik heb, en dat meen ik, ieder artikel met evenveel liefde en plezier geschreven. Zelfs op momenten dat ik chagrijnig was, fleurde ItsAllAboutMarly me op. Ik verheug me dan ook op de tweede volledige zomermaand die ik helemaal zelf ga invullen. Vandaag heb ik een aantal ideeën uitgewerkt, dus dat komt helemaal goed. Ben jij er dan ook weer bij?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten