vrijdag 6 november 2015

Ode aan de oude K3

Hee allemaal! Zonet wilde internet maar niet opstarten waardoor ik een half uur later met mijn artikel kon beginnen dan ik gepland had. Ik zag het artikel van vandaag al voor mijn neus verdwijnen maar gelukkig internet is terug gekeerd. :) Vanavond staat bij ons in het teken van K3. Om half 9 is namelijk de finale van K3 zoekt K3 te zien. Over een paar uren weten we wie Karen, Kristel en Josje opvolgen. Daarom leek het mij leuk om nu nog eventjes stil te staan bij de oude K3. Want ik ben tenslotte opgegroeid met K3. Van K3 met Josje heb ik niet veel meer meegekregen wel heb ik destijds K2 zoekt K3 gevolgd. Maar wat zijn mijn leukste K3 herinneringen? Laten we ze op een rijtje zetten en wie weet herken je wel iets en denk je: Hé dat had ik vroeger ook! Laten we de oude K3 afsluiten met een stukje jeugdsentiment.


Verkleden
Vroeger ging ik me net mijn nichtje verkleden als K3. Eigenlijk waren we K2 maar goed. Een van beiden had een rode sjaal met een haarband op het hoofd en de ander een zwarte sjaal. Met elastiekjes hadden we twee staartjes aan de sjaal gemaakt en we 'waren' Karen en Kristel. Geweldig.

Clips op tv
Ik zat altijd te hopen dat die ene leuke clip weer op tv kwam, want het opzoeken op YouTube..? Dat bestond nog niet voor ons. Dus elke keer als de wereld van K3 op tv was, zat ik aan de tv geluisterd te hopen dat één van mijn lievelingsliedjes weer langskwam. Wat heb ik vaak op de drie biggetjes of oya lele zitten wachten. En als het liedje dan voorbij kwam.. Een magisch gevoel. Dan voelde ik me de koningin te rijk. Alsof het liedje speciaal voor mij kwam. 

Koekjes
Vroeger waren er van die koekjes met allemaal verschillende wikkels. Ik spaarde deze en plakte ze allemaal in een schriftje. Die kom ik vast wel tegen als ik flink ga opruimen. Lijkt me leuk om weer eens in te zien. :) 


Ik ben Kathleen. Nee ik!
De discussies wanneer ik met een vriendinnetje K3 ging spelen. Wie was wie? We wilden altijd allebei Kathleen zijn. Ik denk dat dit was omdat Kathleen meestal degene was die roze droeg. En tja, kleine meisjes en roze.. :p Nu vind ik Karen juist een gaaf persoon. Juist omdat ze wat stoerder overkomt.  

Dansen!
Hoe vaak heb ik wel niet gedanst op K3 nummers? Ik weet nog wel hoe geweldig ik het vond toen we op ballet een dansje leerden op de drie biggetjes. Dat dansje is nog jaren blijven hangen. Ook thuis draaide ik K3 CD's plat. Voor de spiegel staan met een speelgoedmicrofoon en 'K3 zijn'. Wat een geweldige herinneringen. Ik vind het een leuk idee dat de meisjes die nu K3 worden vroeger ook fan zijn geweest. Misschien hebben zij ook wel met hun speelgoedmicrofoon voor de spiegel gestaan. :) 


Vrolijkheid
Ik weet dat ik altijd heel vrolijk werd van K3. Of ik nou met mijn K3 rugzakje naar groep 2 ging of voor de wereld van K3 zat. K3 maakte me altijd vrolijk. Ik weet nog wel dat mijn opa en oma hier een keer waren en ik de musical de drie biggetjes net had gekregen. Ik zat op de bank (ik weet zelfs nog in welk hoekje van de bank) en keek de musical. Ik vond het geweldig. Al was ik wel wat bang voor de wolvenhoorn op het eind en allemaal wolven tevoorschijn kwamen. :$

K3 show
Als Belgisch of Nederlands meisje was het gewoon je droom om K3 te ontmoeten. Ik weet dan ook nog heel goed dat ik met een vriendinnetje en onze moeders naar een K3 show in het theater ben geweest. Het was een show waar K3 door seizoenen ging reizen met een vliegende sofa. Er was een enorme schattige wekker en een levende paddenstoel. Dat kan ik me nog herinneren. Volgens mij was er ook een sneeuwpop. :) Ik zal zo wel even googelen of ik er een leuk plaatje van kan vinden.


K3 films
Ik heb twee K3 films op DVD. De eerste twee. K3 en het magische medaillon vond ik een geweldige film. Ik vond het hele superhelden- idee geweldig. En die vliegende scooters... Wauw. Zo eentje wilde ik ook wel. Op het huis van K3 was ik helemaal verliefd. Een hemelbed en al dat speelgoed.. Ik wou dat ik zulke dingen kon wensen. Wel vond ik de geest (Paul de Leeuw) een beetje eng. Eigenlijk was hij gewoon erg druk in de film maar ik schrok steeds van hem. Laatst keek ik de film met mijn nichtje van vijf. En zij vond het ook een leuke film maar vond ook zulke stukjes eng. Dus mocht ze tegen mij aan kruipen wanneer het eng werd. Zij is K3 gewend met Josje maar was meteen helemaal Kathleen fan na dat weekend logeren. Geweldig.

De dierenvriend
Er was ook altijd zo'n hele aardige man in de wereld van K3 die met dieren langskwam. Hoe heette hij ook al weer.. Iets met Martin.. Ik zal het eventjes opzoeken. Martin Gaus. Die man heeft zo'n lief gezicht en hij had altijd zo'n kalme uitstraling. Ik vond het leuk wanneer hij weer iets vertelde over een dier en een dier meenam. Dat is iets dat echt is blijven hangen.


(Poppen)kleertjes
Ik heb ook een aantal K3 kledingstukken gehad. Niet alleen ik.. Mijn pop ook. Hiervoor hadden mijn ouders een setje K3 kleertjes laten maken. Dit was het setje kleren dat K3 aanhad bij het liedje verliefd. :) Ik was er helemaal gelukkig mee. 

Alles was K3
Nou ja.. Samen met barbies en prinsessen dan. :p K3 placemats, K3 bekers, K3 glazen, K3 dekbed, K3 posters, K3 CD's, K3 boekjes, K3 films, K3 kleren, K3 rugzak, K3 portemonnee, K3 tasjes.. Geweldig hoeveel kleine fans K3 had en nu nog heeft. Ik vind het fantastisch om mijn stagekindjes net zo K3 fan te zien als ik was. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe K3.



Over de nieuwe K3 horen we zo meer. Maar met dit artikel wilde ik graag een soort bedankje doen aan Karen, Kristel, Kathleen en ook Josje. Want zoals ik al zei; Ik heb K2 zoekt K3 gezocht en ik vind dat Josje de plek van Kathleen goed heeft overgenomen. K3 is er niet onder gaan lijden en ik hoop dat ook de nieuwe meisjes er een feestje van maken en een idool zijn voor veel meisjes en wie weet later ook voor mijn dochters. Ik denk dat Karen, Kristel, Kathleen en Josje trots mogen zijn op wat ze tot nu toe hebben neergezet en dat ze toppers moeten uitzoeken om hen te overtreffen of in ieder geval op hetzelfde niveau verder te gaan. Well, nu ga ik K3 zoekt K3 kijken. Ik had al een ideale nieuwe K3 in mijn hoofd maar omdat de foto's met de haarkleuren zijn gelekt weet ik dat ik mijn ideale nieuwe K3 zal moeten veranderen. Wanneer jij wilt weten welke haarkleuren de meisjes hebben, de foto is niet zo lastig te vinden. Ik ga verder niks verklappen op ItsAllAboutMarly. Ik wil daarin geen spelbreker zijn voor de mensen die het graag zo live op tv pas willen zien. 

Ik wens jullie een hele fijne avond en als jullie net als ik de finale van K3 zoekt K3 gaan kijken heel veel kijkplezier!

Liefs, Marianne 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten