woensdag 2 maart 2016

The fun questions tag

Hee! Vandaag liep ik eens door de keuken me te bedenken wat ik zou gaan doen deze mooie ochtend. Lezen? Tekenen? Schrijven aan een verhaal? Allemaal hobby's van me maar in geen van deze hobby's had ik echt zin. Ik was vrij druk in mijn hoofd met van alles en nog wat. Toen dacht ik aan bloggen en dacht ik: Yes! Ja, dat ga ik doen. Het geeft me energie en ik vind het heerlijk. Laatst heb ik een site gevonden met leuke tags, hier heb ik net weer eventjes op gekeken. Ik heb namelijk zin om een tag in te vullen. Ik weet nog wel dat ik dit heel veel deed toen ik net begon met it's all about Marly. Vandaag viel mijn oog op de 'fun questions tag'. Ik vond de tag in het Engels maar heb de vragen naar het Nederlands gezet. Ik heb de vragen snel doorgelezen en hij leek me leuk. Omdat ik op it's all about Marly al zoveel tags heb gedaan de afgelopen twee jaar kijk ik altijd even of de vragen wel vernieuwend en niet voor de zoveelste keer op hetzelfde neerkomen. Well.. let's do this!

1. Wanneer ben je jarig?
Wow, oké. Een random begin. Ik ben jarig op 10 oktober. (Naar mijn mening is die datum nog te ver weg. Ik heb namelijk altijd ver uit de buurt van mijn verjaardag ideeën voor cadeautjes maar rond mijn verjaardag meestal niet. Herkenbaar?) 

2. Wat zijn drie van jouw favoriete kleuren?
Wanneer iemand me dit vraagt zeg ik dat ik de meeste kleuren wel heel mooi vind. Ik vind het juist zo leuk dat er zoveel verschillende zijn. Als ik drie zou moeten kiezen denk ik dat dat roze, paars en blauw zijn. Ik vind lichtroze meestal mooier dan donker, ik vind donkerpaars mooier dan lila en bij blauw houd ik zowel van licht als donker.

3. Wat zijn drie van jouw favoriete spreuken?
Ik geloof dat ik wekelijks wel een aantal spreuken tegenkom waarvan ik denk: Ja, zo is het helemaal. Op het moment heb ik dit vooral met 'quotes' uit liedjes. Zoals de volgende: 


Ik vind dat Pink hiermee gelijk heeft. Wanneer je van iemand houdt is er een vlam en wanneer je om iemand geeft ontkom je niet aan een keer gekwetst worden. Maar ook al doet dat dan eventjes pijn, het betekent niet dat je sterft. So, get up and try, try, try. Liefde, in wat voor vorm dan ook, is één van de mooiste dingen die er is. Don't give up on love because you could get 'burned'. Ik vind Pink overigens sowieso een hele sterke zangeres qua stem maar ook een aantal liedjes van haar vind ik sterk. 


Er zijn zoveel mooier quotes te vinden over boeken. Ik kwam deze tegen en vind hem heel mooi. Het is precies zoals ik het voel met een goed boek. Je kunt het opnieuw openen als je wilt en elke keer ligt er weer een prachtig verhaal op je te wachten.


Tot slot; Een Disney quote uit de live-action film Cinderella. Where there is kindness, there is goodness, and where there is goodness, there is magic. Daarmee bedoel ik niet dat ik verwachten dat er hier pompoenen in koetsen veranderen en muizen om worden getoverd tot paarden om me naar een bal te brengen. Nee. Maar als je het meer figuurlijk gaat bekijken zit er zeer zeker iets in. Als ik naar mezelf kijk; Wanneer ik de moed bij één raap en iemand een compliment maak (kindness) ontstaan er vaak goede dingen. En soms wanneer je een ander helpt of iets vriendelijks zegt voelt dat magisch. Misschien zit de werkelijke 'magie' van Cinderella niet in het toverstokje van de goede fee maar in de goede daden. 

4. Ben je verslaafd aan het lezen/schrijven van blogs?
Haha, ik blog graag en ik lees ook graag artikelen van andere bloggers maar verslaafd? Ik weet het niet. Ik denkt dat het nog meevalt. Wel ben ik verslaafd aan het schrijven in het algemeen. Ik zou niet zonder kunnen. Als ik niet kon schrijven, beschrijven en vertellen zou ik heel ongelukkig zijn.

5. Wat zijn drie van jouw favoriete TV- programma's?
Op het moment kijk ik naar 'Wie is de mol?' Dit is het eerste seizoen dat mijn moeder en ik het programma volgen. We werden heel nieuwsgierig door iedereen die er van in de ban is. En nu ja.. Zijn wij ook in de ban. Want WIE is die mol? We zien het zaterdag! Onze gok ligt een beetje bij Tim maar zeker weten doen we het niet. Verder kijken we op het moment naar 'vier handen op één buik' en 'nanny on tour'. Echt een lievelingsprogramma heb ik niet. Wel vind ik Celblok H en Once upon a time heel goed bedacht. Oeps.. Er werd gevraagd naar drie. Ach, nu we daar overheen zijn kan gtst er ook nog wel bij en Gooische vrouwen. En oh, vergeet full house en Divorce niet! (Niet al deze series zijn momenteel op TV te zien.)

Maar wie... wie is de mol?



6. Wat zijn drie kwaliteiten die je waardeert in een beste vriend(in)?
Wanneer ik zeg wat ik belangrijk vind in een vriendschap zet ik automatisch er een spiegel bij. Want wat ik graag zie ziet die vriend of vriendin misschien ook wel graag. Allereerst vind ik het belangrijk dat je weet dat je geheimen veilig zijn bij iemand. Bij een beste vriend(in) moet je gewoon je verhaal kunnen doen zonder je druk te hoeven maken of je verhaal bij diegene blijft. Heel cliché maar; Vertrouwen is de basis. Dat is het goede fundament. Verder vind ik het belangrijk om zowel serieus als gek te kunnen doen met een beste vriend(in). En eerlijk tegen elkaar durven zijn. Ja, die drie dingen denk ik.

7. Vind je je eigen naam leuk?
Ja, ik vind Marianne helemaal prima. Ik heb ook nooit een andere naam willen hebben. Soms krijg ik te horen dat ik een mooie naam heb. Altijd leuk om te horen al gaan de 'credits' voor je naam natuurlijk naar je ouders.

8. Als je zelf je naam mocht bedenken, welke zou het dan zijn?
Ik zou mijn ouders om advies vragen, zij zouden met Marianne komen en ik zou die naam kiezen. Ik vind het ook mooi omdat de naam de namen van mijn beide oma's combineert. :)



9. Wat is jouw allermooiste fantasie / droom?
Het uitgeven van mijn eigen boek(en). Die fantasie maakt mij intens gelukkig en ik hoop en ga mijn best doen om deze droom uit te laten komen.

10. Draag je make-up?
Nee. Waar sommige meiden steeds meer interesse kregen in make-up is de mijne langzaam weggegleden. Ik heb op de middelbare school natuurlijk wel eens geëxperimenteerd met make-up maar had er nooit zoveel feeling mee. Nu vergeet ik het gewoon en vind ik dat nog prima ook, haha. Dit betekent overigens niet dat ik het niet leuk vind om opgemaakt te worden. Bij het figureren in Sneekweek kon je je op laten maken door mensen die er hun beroep van hadden gemaakt. Dat vind ik wel weer leuk en ook vriendinnen of familieleden mogen mij best opmaken. Wanneer ik ooit ga trouwen of een andere belangrijke gelegenheid heb zal ik ook heus wel een beetje make-up dragen. Maar zo in het dagelijks leven? Nee, dan draag ik eigenlijk geen make-up.

11. Als je een boek zou schrijven, wat zou de titel zijn en waar zou het over gaan?
Haha grappig dat mijn droom ook nog eens in een andere vraag terug komt. Hoe ik mijn boek zou noemen weet ik niet. Ik schrijf namelijk eerst een verhaal en bedenk dan pas een titel die ik erbij vind passen. Het boek zou het genre fantasy/science fiction hebben maar waar het precies over zal gaan? Waar ik nu aan schrijf samen met mijn zusje, dat houd ik in ieder geval nog graag een tijdje geheim. Er zijn wel een aantal onderwerpen die ik interessant vind en die waarschijnlijk in veel van mijn verhalen terug zijn te vinden. Onderwerpen als onmogelijke liefde, magische wezens, mooie landschappen en mysterie. 


12. Wat maakt je aan het huilen?
Groot verdriet, groot geluk, een hele zielige scene in een film? Ik heb tissues nodig. Bij tranen van geluk heb ik wel eens gehad dat mensen schrokken en zich af vroegen wat er aan de hand was. Nou.. "Ik ben gewoon zo gelukkig, snif snif snif." :P

13. Wat maakt je boos?
Echt boos ben ik niet vaak en als ik boos ben dan gaat het meestal om een opstapeling van dingen. Wel zijn er natuurlijk dingen die ik vervelend vind. Bijvoorbeeld wanneer iemand liegt en ik weet dat diegene liegt maar diegene toch vol blijft houden. Of wanneer mensen zich niet aan de afspraak houden, dat vind ik ook vervelend. 

14. Wat maakt je blij?
Kijk, van zo'n vraag alleen al word ik gelijk een stuk vrolijker. Bij de vraag hierboven zat ik te bedenken wat ik allemaal wel niet irritant vond in het leven maar nu? Nu gaan we knallen met leuke dingen. Hou je vast! Ik word blij van warme familiemomenten, vriendenmomenten, momenten met mijn vriend, feest, ballonnen, schrijven, bloggen, tekenen, puzzels oplossen, het lezen van een goed boek, lekker eten, cadeautjes geven en krijgen, leuke verrassingen, wanneer mijn bed heerlijk ligt en ik er nog niet uit hoef, zonneschijn, dieren (en dan vooral honden en katten), het bakken van iets lekkers, het proeven van het deeg, het drinken van een koud drankje als ik dorst heb, vakantie, op vakantie gaan, logeren, complimentjes, grappige gesprekken, verhalen vertellen, iemand helpen, lesgeven, oppassen en ga zo maar eventjes door. 


15. Wat versta jij onder 'fangirling'? 
Als ik naar mezelf kijk.. Als ik 'fangirl' dan post ik allemaal leuke dingen over diegene op social media en tag ik die persoon in de hoop dat hij of zij het ziet. Dus ja, dat zie ik onder fangirling. Fanaccounts, hopen op de like of follow van die ene bekende Nederlander en uit je dak gaan als hij of zij je fancollage heeft geliked, haha. :)

16. Wat zijn jouw drie favoriete snacks?
Bij de patat van de snackbar ga ik altijd voor een frikandel, bij de mac voor een broodje hamburger en ik hou ook wel van kipnuggets overal.

17. Welke drie dingen vind je lekker als avondeten?
Mijn lievelingseten is 'kip in de hoed'. Dat is een taart van bladerdeeg met kipkerrie, crème fraiche, kip en kersen met los daarbij sla en rijst. Heerlijk! Verder vind ik de p-categorie (pasta, pizza, patat en pannenkoeken) erg lekker en hou ik van sla met gebakken aardappeltjes en een kipburger. 


18. Welke drie drankjes vind je erg lekker?
Grenadine limonade, tropical limonade en.... hou je vast: Sinds kort hou ik van coca cola. Het drankje dat ik jaren niet lustte. Ik vind het opeens lekker. Toch rare dingen, die smaakpupillen. Overigens kan ik ook erg genieten van thee of warme chocomel.

19. Noem eens tien random feiten over jezelf.
1. Ik volg de opleiding onderwijsassistent.
2. Ik zit nu in het tweede jaar.
3. Ik heb deze vakantie drie dagen gelogeerd bij mijn 'zusje'. 
4. Tijdens dat logeerpartijtje kwam ik vast te zitten in de drek in het weiland, wat hilarische momenten opleverde. (Mijn zusje verloor haar laars en ging met haar sok in de blubs toen ze heel heldhaftig mij probeerde te redden.)
5. Ik lees momenteel het Young Adult boek 'een Frozen hart'. ^^ 
6. Ik ga zo lunchen.
7. Ik heb momenteel een raar gevoel voor dagen omdat het vakantie is. Het voelt alsof het aan het einde van de week is maar het is nog maar woensdag. Raar. 
8. Mijn kamer is momenteel een gezellige rommel die nodig opgeruimd moet worden.
9. Ik heb dorst dus zal zo even een kopje melk pakken voor bij de lunch.
10. Ik zie mijn zusje morgen alweer! Jippie!


20. Last but not least: Wat zijn drie leuke dingen om te doen?
Aangezien het (althans voor het Noorden) nu vakantie is ga ik geen hobby's opnoemen, dat heb ik tenslotte hierboven al gedaan, maar uitjes. Persoonlijk vind ik het erg leuk om naar de Efteling te gaan. Of je nou met je vriend, vriendin, familie of wie dan ook gaat.. De Efteling is magisch en er is genoeg te doen. Sowieso is er voor ieder wat wils. Wegdromen met de droomlucht door het rijk der Elfen en trollen, voelen waar je maag zit in de spectaculaire achtbaan in het donker; Vogelrok of heerlijk snel racen in de bobslee. Het kan allemaal. Is dit te ruig? Dan is er natuurlijk ook het sprookjesbos en carnaval festival. Oh, en niet te vergeten draaien in de kookpotten van monsieur Cannibal. Als tweede uitje raad ik de bios aan. Naar mijn mening draaien er nu en binnenkort best wel leuke films. Nu draait er bijvoorbeeld de romantische komedie familieweekend en binnenkort komt het laatste deel van de Divergent- reeks in de bios. (Een vriendin van mij is al helemaal hyper hierover!) Als derde raad ik een dagje naar een waddeneiland aan. Even lekker uitwaaien, even de sfeer meepikken.. Heerlijk. :)

Goed, daar zijn we dan. Aan het einde van deze lange maar leuke tag. Tijd om te gaan lunchen. Ik wens jullie allemaal nog een fijne dag. Tot gauw!

Liefs,
Marianne xox 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten